הלידה

רגיל

IMG_0078

אחר כך אני יולדת אותה. הכאב מוחק בסמרטוט לח את כל המראות, השנים. ההווה נמתח כמו גופי, רחב, אינסופי. עכשיו אני חזק באמצע עכשיו והיא בתוכי מוכנה ואני מוכנה. בואי, נעשה את זה יחד. את ואני. אנחנו מכירות כבר תשעה חודשים, ואני יודעת שהיא נחושה, עקשנית, חכמה. כל לילה, משבוע עשרים, אני מניחה כף יד חמה על בטני ומחכה, מבקשת ממנה רק אות, סימן, תגובה והיא נותנת. ילדה נדיבה. ומה היא יודעת עליי? שאני אוהבת אותה, שחיכיתי לה תמיד. אחר כך מתאספות סביבי האימהות שלי, מתקבצות חיות ומתות מכל המקומות והזמנים. באות מהכפרים הנידחים בערבות הרוסיות הידעוניות, המיילדות, המרפאות בלחשים ובכוסות רוח, הרוקחות בעשבים, המכשפות הבהירות והמכשפות הכהות, הן באות לעזור לי לחצות את הצר שבגבולות, נותנות לי מזוודה שיש בה כל מה שאישה כמותי צריכה, נשיקה רכה, זכות צעקה, דרכון לארץ האימהות, הנה, הן באות, אמה של סבתי ששמה ציפורה וכולם קראו לה פייג'לה והיא ידעה לחשים שיכולים לרפא או להרע ואמה של אמי ששמה מרים וכולם קוראים לה מרה והיא קוראת בכפות ידיים עברים ועתידות ואמי ששמה לאה ועיניה רכות ואני קוראת לה הו אימא, חברותיי הטובות שומרות אותי, גיסותיי, חמותי, אחת אחותי. הן אומרות, תדחפי, תדחפי. אחר כך אני צועקת ומתפללת לכל סוגי האלוהים. בודהה, ג'יזס, אללה, אלואימה, אלוהים! אחר כך באים בלבן מלאכים – אחיות, מיילדות, רופאים. המכשירים קשים וקרים. אחר כך אני פוחדת מרוב כל הבצער תלדי ואוחזת חזק בזרועות החזקות של אביך, אהובי. אחר כך, שעות נדמות ימים, את נולדת ממני, ילדה אמיתית, ומניחים אותך על חזי, ואת בוכה ואני בוכה, הלבבות שלנו הומים. שתינו מכוסות במים ודם ויזע דמעות וכל הקרומים. אחר כך אני קוראת לך בשמך הראשון נעמי ואז בשמך השני, התמידי, בתי, ומלטפת ברוך את גווך המושלם, הזעיר. העולם הזה יפה הוא יפה ולפתע נדיב ואיך קרה לי הנס הזה וזכיתי ובאת. ופלאי.

(הטקסט הזה, שכתבתי בחודש השישי להריוני, מוקדש לרופאה שלי, ד"ר רקפת יואלי-אולמן, שהצילה את חיי ביותר ממובן אחד ולצוות האחיות והרופאים של מחלקת הריון בסיכון בבית החולים תל השומר, שפועלים ללא לאות, ימים ולילות, כדי לאפשר לחיים חדשים לקרות).

»

  1. בזמן האחרון בכלל יותר ויותר אני חושבת שכל מה שהאמנו בו כשהיינו קטנות היה נכון. למשל שבאמת החושך הוא מפחיד ויש דברים רעים מתחת למיטה, ומפלצות. או למשל שתמיד אהיה קטנה ביחס לאחי הגדול. אבל גם שיש ניסים ויש מכשפות טובות ויש קסמים אמיתיים והם מתרחשים כל יום בעולם ולפעמים גם לנו. הנה למשל נעמי כולה נס ולהיות אישה זה לעסוק במאגיה תמיד במשרה חלקית, והכתיבה שלך היא לחש כזה של מכשפות-טובות או וזה עושה קסם אמיתי כשקוראים בקול רם. הנה עם נינה סימון והקריאה הפסיק לי השלג בחלון.
    נשיקות לנעמי ולעדי.

  2. ענת, מזל טוב גדול לך ולעדי! נהדר החלום שהתגשם! (באמת שאלתי את עצמי איפה את, כמה משמחת התשובה)

  3. את מופלאה וגיבורה אמיתית. בכיתי מהתרגשות ששמעתי על הלידה ועכשיו בכיתי שוב. מזל טוב ענקי לך לעדי ולנעמי הקטנה

  4. מזל טוב. כל כך שמחה על הנס הזה. קיוויתי בשבילכם.

    דומעת מול המילים שלך. מאחלת רוך ואהבה וביחד, שלושתכם.

  5. כל כך משמח ומרגש לקרוא! המון מזל טוב ענת ועדי.
    ברוכה הבאה נעמי, תינוקת יפה, נפלאה וברת מזל כה גדול אשר זכתה בשני הורים מלידה, נהדרים ונפלאים גם כן.
    אוהבת המון

  6. ענתוש ואני לא ידעתי כלום וכל כך הכי שמחה בשבילכם!! וואוו כמה נפלא שזכיתם בנעמי. זה ממש מרגש ורדה שפין גרוס

  7. תודה לכל המברכות והמברכים, המתרגשות והמתרגשים כמונו, לכל השותפים לשמחה הגדולה הזאת שהתרחשה עלינו לפתע פתאום. אני עוד המומה מכל הפלא הזה (ההריון הפתאומי, הבטן התופחת, שמירת ההריון, הלידה. עכשיו יש קטנה כזאת ששוכבת בעריסתה, סמוכה אליי ואני מביטה בעפעפיה, בריסיה, בשפתיה. איך יכול להיות? בשערה שגונו זהוב. אני שקטה, מקשיבה לנעמי. קול נשימותיה הרכות).
    😁

    • ענת יקרה, אני נפעמת לקרוא אותך וכולי התרגשות. התברכתם באמת. אולי לא תאמיני לי אבל אתמול רק ריפרפתי על השורות הראשונות ולא סיימתי וסימנתי לעצמי לחזור היום. בלילה שחשבתי על זה , עלה לי השם נעמי (נעומי). והנה הבוקר אני קוראת אותך עד הסוף, ושמה – נעמי.

  8. ענת! איזה אושר!
    כמה זה מיוחד להיות מופתעת כל כך מהריון. שמחה בשבילך ומתגעגעת.

  9. ענת יקרה, קראתי ושוב קראתי והתרגשתי עמוקות מהבשורה על המתנה המופלאה הזאת שהחיים הכינו לכם, ואיזה כיף לך ולעדי ולנעמי, ואיזה כיף לנו. תהנו ותבורכו.

  10. הנס שלכם עובר דרך המילים ועוטף את העצמות, הגידים, הלב, את הכל, מין קדושה שכזו, טוב אלוהי חודר, נוכח, אור.
    ברוכה הבאה נעמי.
    ברוכים הבאים אמא ואבא.

  11. ענתילה ברכות, ברכות, והרי אין התרגשות מרגשת מזאת, ועכשיו אתן שתיים שהן אחת, ואת תביטי בה עוד ועוד, עוד הרבה שנים, ותתענגי על האהבה ועל יופיה. זו ברכת החיים. זכיתם, נהדרים שכמוכם. תהנו.

כתיבת תגובה

