הזמן

רגיל

לפעמים נדמה לי שהכל כל כך מעליב. בעיקר הזמן. ושהוא מפנה את פניו ורץ. גבו. אליי. דמעותיי. כשאני בוכה, אני כמו ילדה קטנה וכל מה שנצבר בי, כוחות ומלאכות, הכל קורס פנימה. בימים איני יודעת איך לחיות. בחלומות אני אורזת מזוודה, אנחנו עומדים לנסוע עמוק ורחוק, שם זמן לא יפגע. יש לי מעיל כפתורים מצמר אדום. בכל אחד מכיסיו (בפנים ובחוץ) נח כרטיס אחד של רכבות. סביב פרקי ידינו חוט שני. אנחנו (זה אתה ואני) עתידים לחצות (קשורים וקרובים), יחד ללפף כפרים, רחובות. בכל עיר נמצא לנו קיר וחלון וכותל וספל וגג. אל תדאג, בתנועה אדומה נטווה את הדרך. יכול להיות שהמסע ייארך, שאחד מאתנו ייחלש או יחלה, שהגוף ישכח את סדרו הפנימי, עדיף שאני, גופי חזק כמו גופן של אימהות (שלי) בערבות הרוסיות, רגליי היציבות, ליבי הפרא קר עכשיו מושלג, נעצור חייבים באיזה כפר. אתה תרוץ ותקרא לרופא. מחוץ לחדר ספון עץ אתה לא תשתה, למרות שיגישו לך, פָּזָ'לְסְטָה, תה. אנא, שתה. אל תבכה. חכה לי. עינייך. אני אחיה. כשאחלים נהיה שנינו, כי נאכל רק ירקות עדשים גרגירים זרעונים, כל כך קלים, כמעט נוצה ונוצה, ציפורים, הלילה יקדים וישכב, הבוקר יבוא פשוט ופריך, יהיה לנו קר (חבק אותי) וקר מאוד ופחות קר וחמים ואפילו די חם, בקיץ נשחה עד לעומק הים והלאה, נגדל חוליות, שלדים צפופים, סנפיר, (תחזיק את החוט צמוד לזימים). שני דגים כסופים. בחלום, אתה מבין? שרתי בפה עגול שיר אדום וזזנו בזמן. היינו שמחים.

 

»

  1. ענת יקרה, על כל פוסט שאת מוציאה אני רוצה לכתוב לך, להודות, אבל החיים שותים לי את הזמן. הפעם אני לא מוותרת. חייבת להגיד לך שהמילים שלך, העולם שאת בונה מהם, בעדינות, ברכות, עולם של תללת מימד, מתנגנים לי כמו מוסיקה.
    בסך הכל רוצה להגיד לך, שאני שותה בצימאון כל מה שיוצא מכתב ידך. נפלאה. עפרה.

    • אני כותבת בעיקר כדי לשיר לעצמי שירים של ערש, אבל זה עושה אותי שמחה באמת לדעת שהמילים הללו מגיעות לערסל או לטלטל או לבנות תמונות קטנות, עולמות זעירים גם אצלך. תודה רבה שכתבת לי כך, עפרה.

  2. ענת, הפוסט הזה הוא מתנה והוא טעים יותר בקריאה שניה ואת קוסמת ומכשפה ואישה ומשוררת וענת וציפור. כמה טוב שאת קיימת

להשאיר תגובה

